Dziedziny prawa

Odszkodowanie za opóźniony lot.

Odszkodowanie za opóźniony lot, Odszkodowanie Za Zagubiony Bagaż, Skarga do Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Wszystkie prawa, które przysługują pasażerom linii lotniczych w Unii Europejskiej, są określone przez Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. Zakres regulacji prawnych zawartych w tym rozporządzeniu (znanym powszechnie jako rozporządzenie WE 261) obejmuje odszkodowanie za opóźniony lot, lot odwołany, jak również odmowę wejścia na pokład (tzw. overbooking) i rekompensatę za zagubiony bądź zniszczony bagaż.

 

Aby wnioskować o odszkodowanie za opóźniony lot należy:

 

  • zwrócić się do przewoźnika (najlepiej listownie, zachowując zwrotne potwierdzenie odbioru pisma),
  • krótko przedstawić zaistniałą sytuację, powołując się na wspomniane unijne rozporządzenie.

Linia lotnicza ma 30 dni na odniesienie się do złożonej reklamacji. Jeśli przewoźnik odrzuci reklamację lub nie udzieli odpowiedzi, a upłynęło 30 dni od wniesienia pisma, wówczas można skorzystać z drogi administracyjnej i złożyć skargę do Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

 

Kwota odszkodowania za opóźniony lot na mocy rozporządzenia nr 261/2004/WE jest z góry określona i wynosi, w zależności od długości lotu:

 

  • 250 euro (w przypadku rejsów na dystansie do 1500 km),
  • 400 euro (przy rejsach na dystansie ponad 1500 km w ramach UE i 1500-3500 km poza UE),
  • 600 euro (w przypadku pozostałych rejsów).

Wypłata odszkodowania powinna nastąpić w formie pieniężnej. Linia lotnicza może zaproponować inną formę wypłaty rekompensaty (np. voucher), ale pasażer musi wyrazić na nią pisemną zgodę.

Pomagamy w zakresie dochodzenia powyższych roszczeń zarówno na etapie przedsądowym, jak i sądowym oraz przed Urzędem Lotnictwa Cywilnego. 

secretcats.pl - tworzenie stron internetowych