Odszkodowanie za opóźniony lot, Odszkodowanie Za Zagubiony Bagaż, Skarga do Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Wszystkie prawa, które przysługują pasażerom linii lotniczych w Unii Europejskiej, są określone przez Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. Zakres regulacji prawnych zawartych w tym rozporządzeniu (znanym powszechnie jako rozporządzenie WE 261) obejmuje odszkodowanie za opóźniony lot, lot odwołany, jak również odmowę wejścia na pokład (tzw. overbooking) i rekompensatę za zagubiony bądź zniszczony bagaż.
Aby wnioskować o odszkodowanie za opóźniony lot należy:
Linia lotnicza ma 30 dni na odniesienie się do złożonej reklamacji. Jeśli przewoźnik odrzuci reklamację lub nie udzieli odpowiedzi, a upłynęło 30 dni od wniesienia pisma, wówczas można skorzystać z drogi administracyjnej i złożyć skargę do Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Kwota odszkodowania za opóźniony lot na mocy rozporządzenia nr 261/2004/WE jest z góry określona i wynosi, w zależności od długości lotu:
Wypłata odszkodowania powinna nastąpić w formie pieniężnej. Linia lotnicza może zaproponować inną formę wypłaty rekompensaty (np. voucher), ale pasażer musi wyrazić na nią pisemną zgodę.
Pomagamy w zakresie dochodzenia powyższych roszczeń zarówno na etapie przedsądowym, jak i sądowym oraz przed Urzędem Lotnictwa Cywilnego.
Poniedziałek - Piątek
9:00 - 17:00
Poniedziałek - Piątek
9:00 - 17:00